dimarts, 7 de desembre del 2010

=) =D

Quan un somriure és sincer i quan un és fals... em va encuriosir saber quins criteris s'establien per determinar-ho, aquí us adjunto un enllaç que explica que hi ha 7 tipus de somriures i els defineixen. Prèviament aquest apartat però, si us va interessar la pràctica 7, aporta més informació sobre els estudis d'Ekam, ja que el treball en fa moltes referències.


Aquesta altra web també en fa una breu explicació dels estudis i teoria d'Ekam.


Us adjunto un vídeo de la sèrie de Fox "Lie To Me" basada en el Sistema de Codificació Facial de les Accions del Dr. Ekam.




Ara tots a observar bé el què ens diuen i com ens ho diuen... si en podem arribar a saber de coses?
Si més no com a mestres aprendre a detectar tals llenguatges ens podria ajudar a esbrinar i resoldre molts casos i conflictes que es donen.

Tot i així... em costa imaginar que sigui 100% fiable...
Hi aquestes persones que no són massa expressives... i si algú ja té automatizat algun moviment... potser perquè realment s'ha trobat amb moltes situacions que l'han dut a "reaccionar" de tal manera, però si tal moviment ha acabat sent automatitzat... ¿?¿?
Sí, són moviments involutaris els que acompanyen emocions... però...

6 comentaris:

  1. Hola Cristna!

    He trobat molt interessant el vídeo que has penjat sobre el programa "Lie to me". La veritat és que m'han divertit els diferents exemples que han donat per demostrar que una persona menteix.
    Tot i així, tinc la mateixa opinió que tu referent a aquest tema, no sé fins a quin punt tots els gestos que fem són 100% fiables... tal i com dius jo també crec que alguns del gestos que fem estan automatitzats, de manera que no sé si poden arribar a significar el que en diuen en el vídeo...

    Fins aviat!

    ResponElimina
  2. Eii!!

    molt interessant el vídeo!!! pfff , com tot crec que aquests temes són moolt relatius. estareu d'acord amb mi que molts dels temes de la psicologia o del funcionament dels nostres impulsos són del tot relatius. Sí que confio en els patrons que poden indicar-te que existeix una mentida o algun altre tipus d'emocions però creec que cada persona çes un món. Segurament, per mi el gest d'arronsar les espatlles no significa que estic dient mentides, sinó possiblement una obvietat. No ho sé, crec que si que pot ser útil per a ajudar-te a definir la comunicació no verbal d'algunes persones però no es pot generalitzar.

    Considero que és un bon tema a reflexionar.

    Salut!!

    ResponElimina
  3. Cristina,

    Després de llegir la teva entrada i mirar el video que has penjat,la veritat que penso que el tema és molt interessant. M'he quedat sorpresa com en el vídeo expliquen cada moviment tant de celles com d'espatlles per detectar si es diu la veritat o no, per exemple. Però relacionat amb el que has exposat tu anteriorment, tampoc estic del tot segura que aquestes "pistes" siguin del tot fiables per a poder detectar segons quina emoció o si s'està dient una mentida. Com bé diu la Marta Ballús, cada persona és un món i encara que hi hagi un seguit d'expressions facials d'emocions que són universals, com bé hem treballat a la pràctica 7, potser no tothom les fa servir en el mateix moment. No sé...és un tema que dóna per pensar la veritat.

    Fins demà,

    Cèlia

    ResponElimina
  4. Bona aportació, Cristina!
    Ja veus que genera debat i curiositat, eh?

    ResponElimina
  5. Hola Cristina,

    La teva aportació en el blog m'ha semblat molt interessant, sobretot el vídeo que ens adjuntes.

    M'ha fet molta gràcia veure els gestos que realitzaven les persones del vídeo, però de la mateixa manera que ens planteges que no saps fins a quin punt aquests gestos són universals i del tot fiables, m'ho plantejo també jo.
    Estic totalment d'acord amb tu amb el fet que potser hi ha persones que fan aquests gestos inconscientment, ja que els tenen molt interioritzats i automatitzats i, per tant, potser el fet que arronsin les espatlles, per a elles no significa que estiguin mentint.

    Realment, és un tema interessant i que genera debat...

    Fins aviat!

    ResponElimina
  6. Hola Cristina,

    crec que la teva aportació és súper interessant, sobretot el vídeo.
    A més, estic d'acord amb la teva opinió referent al fet que conèixer aquest llenguatge corporal ens pot ser útil com a mestres, ja que ens pot ajudar a esbrinar i resoldre molts casos i conflictes que es produeixin a l'aula.

    Fins dilluns!

    ResponElimina